Monday, June 24, 2013

FINAL EXAM is just around the corner


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.
Terasa lama pulak aku tak update blog ni. Actually, dari 2 minggu lepas aku busy sangat-sangat. Sebab apa? Sebab ... selalunya 2 minggu sebelum final exam memang semua pelajar Universiti akan sibuk and stress nak submit semua assignment yang membukit. Masa tu laa nak submit individual and group assignment. Masa tu laa stress level memuncak to the max. Masa tu laa mental setiap pelajar dicabar sama ada boleh teruskan buat kerja ataupun meroyan sorang-sorang dalam bilik dan menangis.


Dalam 2 minggu ni, paling stress sekali bagi aku bila ada satu presentation ni terpaksa di-postpone sampai 3 kali. Rasanya bukan aku sorang yang stress. Semua orang pun stress. Bukan sekali, bukan dua kali, tapi ... 3 kali! Dengan assignment lain nak kena submit lagi, boleh pulak nak postpone. Dah laa setiap hari ada presentation, tak pun hantar group assignment. YA ALLAH. Nasib baik mental kami masih kuat.


And.. And.. For the first time Ms F dengar aku cakap 'STRESS'. HAHA. Terima kasih dekat dia yang selama ni dengar luahan aku yang stress dengan assignment siang dan malam. HAHA. Bila aku ada problem mesti aku call dia. Tak pun text kalau dia busy. Bila dah call, stress tu makin kurang. Ibarat macam 'ubat penenang jiwa' orang kata. HAHA. Okay Affan, enough. Kontroversi makin bertambah ni. Oh ya, by the way ... Ms F dah habis final exam. Untung laa UMS cepat sikit daripada UiTM. Hmmmm..


Okay, rabu ni dah start dah final exam, sampai next week. Cool aite? So.. Wish me luck eh guys. Thank you and for those yang baru nak ambil final exam, good luck ya. Especially UiTM Students. Kalau dalam bahasa Perancis, kami cakap 'Bonne Chance'. MARI KITA STUDY!

Thanks for reading. Au revoir.

No comments: