Tuesday, March 20, 2012

ke-KAKI-an


hari dalam sejarah affan menghiburkan diri bersama classmate nya. secara teknikalnya aku di ajak oleh Kak Lynn untuk join misi mencari bahan rujukan kat UKM, Bangi.


jarak di antara UiTM dengan UKM sangatlah jauh. lebih daripada sekangkang mahupun dua kangkang kera. maka kami beramai ramai naik public transport untuk meneruskan usaha murni.


alangkah malangnya, kawan kawan terpaksa melihat telatah aku dengan rakan yang lain membuat lawak yang sukar difahami oleh segala lapisan masyarakat. kami tidak dipandang serong tetapi dipandang dengan mata yang bulat oleh semua orang.


ya, KAMI KECOH. tapi takde signboard yang dilekat "Jangan Bising", jadi kami tak patut dipandang sedemikian. maaf ya warga KTM.


kami bebas mengkecohkan diri kerana tiada signboard ini ya kawan kawan


satu keindahan ialah library kat UKM. memang tabik laa. BESAR GILA. COMFORT. semua laa. terima kasih UKM kerana mempunyai bahan rujukan mengenai Bahasa dan Linguistik (Language and Linguistics).


library UKM juga mempunyai nama tersendiri iaitu Perpustakaan Tun Seri Lanang (Perpustakaan yang Terbesar di Asia Tenggara). cuma yang jadi susah sikit dekat sana sebab nak kena tunggu bas, lama. redha jelah nak buat macam mana.



terima kasih diatas layanan baik oleh pihak UKM


masuk KTM je macam macam bau kita boleh hidu. bau ketiak. bau perfume entah jenis apa pun tak tau. bau stokin busuk pun kadang kadang termasuk jugak dalam lubang hidung yang dah sedia mampat. oh tidak. aku tak sanggup kalau nak kena duduk dalam KTM lagi 10 minit. rasa loya semacam tekak.


dengan maskulin nya mendedahkan air perahan ketiak


kepada sesiapa yang selalu naik KTM tu, cuba bau ketiak dan baju masing masing. kalau bau boleh buat kambing surrender pakai laa deodorant dengan perfume. kalau rasa bau perfume anda buat orang jauhkan diri, sila laa tukar. mungkin tak sesuai untuk semua golongan masyarakat. sekian untuk berita semalam.

4 comments:

Anonymous said...

teringat zaman aku belaja ngan takde kereta. ktm la ke mane-mane pun...

affan said...

kehidupan yang penuh dengan kemasaman, kepahitan dan pelbagai bau.

farah.razali said...

HAHAHAHAHAHA :D Aku dah pernah naik KTM . Tapi mungkin itu 1st n last . Coach wanita pun ada lelaki sesat . Asal kau tak g UKM naik bas rapid U80 ? Tak lah kau cium bau ketiak org . hehehe :D

affan said...

dia berenti kat Pasar Seni lah. hahaha :D sedap weh. lagi lagi ketiak berair. perghhhh.. menusuk kalbu.