Saturday, July 2, 2011

affan la tu sape lagi


kepada sape2 yang pernah nampak macam aku je kat F.O.S Jusco Wangsa Maju tu, memang aku laa. takde orang lain dah. dengan berbaju hijau nya. alolo. yeah, kerja sebagai part-timer shop assistant sangat penat. lagi-lagi kerja yang tak boleh nak duduk or rehat sekejap. aku suka jugak kerja sini sebab dapat layan pelanggan. customer service la katekan.

aku boleh tengok kerenah manusia yang tengah shopping kat sini. ade yang main bongkar je bila tengok2 baju. ade yang lipat balik. ade yang main campak je. ade yang gelak2. ade yang cakap ''dik, kenapa design2 dia semua tak cantik,''. aku senyum je. tak nak comment apa2.

paling kelakar sekali bila jadi macam ni, ''dik,ade tak saiz XS? tak pon S pon ok jugak," aku nak tergelak time tu. sebabnya akak tu nak carik saiz XS or S. padahal badan kecik haa. kang jadi macam sarung nangka pulak. aku bagi la dia saiz S dengan M. sah2 la saiz S dia tak muat sebab saiz M pon dah macam sendat je aku tengok.

ade yang datang muka masam. pelik. ade ke orang nak shopping muka masam2? ke memang dia dah ditakdirkan muka macam tu? come on guys and ladies. cuba senyum sikit. tak salahkan. kenapa nak menegangkan otot2 muka nak buat muka ketat? tak elok la.

aku terkilan satu benda je sampai sekarang. aku tak kisah kalau ade kawan2 F.O.S terbaca pasal ni. sebab ape, korang still tak tau aku resign sebab ape kan. aku resign sebab Supervisor or Executive yang incharge kat situ tak suka cara aku. sorry to say la. aku ni memang suka senyum and gelak memanjang. buat ape kerja nak serious sangat? tension and kau kerja akan rasa tak ikhlas. kerja tak ikhlas kan duit tu jadi tak halal. so, dia ni seorang yang serious. tapi janganlah nak buat semua staff ikut gaya kau. setiap orang ade kelebihan masing2.

bukan nak berlagak atau cakap besar atau cakap kosong. dah berapa banyak customer yang datang suka dengan cara aku layan dorang. dah berapa banyak regular customer yang ingat muka aku kat F.O.S? dah berapa ramai customer yang gelak2 dengan aku time aku kerja? kau tak pernah ambil tahu wahai Lady Boss. aku tak nak ade racist kat situ. sebab tu aku kawan baik dengan semua orang. sebab tu time hari last aku kerja semua macam sedih je. sorry guys. aku terpaksa. aiyoo, asal sebak semacam ni. semmmpuuuttt.... apa2 pon, thanks for everything F.O.S! i LOVE you! aku rindu F.O.S Wangsa Walk. kenapa aku ditukarkan ke Jusco Alpha Angle. kenapa korang mesti rampas aku dari jadi staff kat sane? kenapa? aku pon tak faham. sekian.

F.O.S Jusco Alpha Angle,Wangsa Maju,
53300 Kuala Lumpur

No comments: