Tuesday, July 26, 2011

tak semuanya sama


ssup guys! malam ni tetiba terasa hati nak terbukak blog account. al maklumlah dah lama asyik on off on off je blog. kadang-kadang terasa bersarang jugak blog ni. affan affan. zaman dulu bukan main lagi suka nak update. kongsi cerita dengan kawan WOS. tapi sekarang ni dah lain. blog ke mana. apa kemana. asyik mengadap FACEBOOK je keje. baru-baru ni (July 22,2011) aku ada jumpa dengan kawan lama. dia yang ajak aku keluar. PEREMPUAN. gila kau tak segan walau dulu bestfriend. dia text aku. dah lah time tu aku tengah dengar khutbah kat masjid. dah jadi tak focus pulak. dia ajak aku jumpa and lepak kat Wangsa Walk. aku pon ON jelah. sebab dah lama tak jumpa dia.

balik je masjid aku reply la message dia. cakap OK nak jumpa. lagi pon dia dah nak balik Melaka. so, dah alang-alang tu jumpa jelah. dia cakap yang dia terjumpa aku and kakak kat JJ AEON Au2 aku macam tak tegur and buat-buat tak nampak. actually, aku memang saje buat-buat tak nampak. aku segan wei. aku ni pemalu orangnya. kalau ditegur aku membalas. kalau tak ditegur buat ape aku nak membalas ye dak? actually bila aku jalan aku tak suka pandang orang. nanti aku pening. so agak-agak ternampak aku kat mana-mana tegur je. "eh, awak AFFAN kan?". sure aku akan balas balik. kawan aku tu nama dia Syahin & Shamyra. dorang ni twin. tapi tak seiras. ada orang kata dorang famous kat facebook. tapi, bila lepak dengan aku tak terasa pulak effect dia kat aku.

Shamyra & Syahin

bila lepak tu terbukak la cerita zaman kanak-kanak ribena or zaman nenek aku muda lagi. aku sekelas dengan dorang time Darjah 1. lepas tu dorang pindah Sabah. time Darjah 4 pulak tiba-tiba dorang ada balik. bukan main terkejut aku time tu. naik Secondary School, Syahin satu class dengan aku time Form 1 & 3. Aku tak pernah pon satu class dengan Shamyra. kenal macam tu je. time berborak aku dah gelak gila-gila. dah macam Wangsa Bowl tu memang ada share dengan aku. orang macam aku ni kalau dah gelak senang haa nak berenti. dia cakap aku dah lain. dulu time sekolah senyap je. dah lepas sekolah.... pergh! kalah mulut becok Azwan Ali kat program Chit Chat. "Amboi.. Amboi.. Amboi..". time sekolah dulu lain, aku tak berapa sangat dengan budak perempuan. bukan GAY ke ape, tapi aku lagi suka nak enjoy dengan kawan-kawan aku. balik je dorang naik kereta aku. wow! jarang perempuan naik kereta aku. tapi takpelah. dia pon aku dah kenal lama. so, jadi GENTLEMAN sikit affan.

pixel pecah. *sigh

WANTED. he's too romantic.

aku tak faham kenapa Fareez suka bebenor -.-"

dia kata muka aku sama je dari sekolah. teeeet!! ramai yang kata muka aku dah lain. time form 3 lain, form 4 lain, form 5 lain, 2008, 2009, 2010, 2011, semuanya lain-lain. dah macam main game pulak boleh tukar sikit-sikit. kalau korang tengok muka aku setiap tahun memang ada laa yang lain. tunggu la nanti aku post kasi korang tengok. ramai cakap aku makin tinggi. makin handsome. makin cute. makin, makin dan makin lagi. tapi aku tak amek port pon pasal tu. tak perlu nak bangga or what so ever sebab kalau bangga pon apa aku dapat? dapat burger ayam cheese tak? tak kan? so, biasa saje..

aku rasa semua orang pon berubah jugak kan. cuba korang tengok balik diri korang. ada tak yang berubah. dari segi pemikiran, fizikal, cara komunikasi and apa-apa jelah. malas nak cerita panjang. soooooo.. enjoy jelah selagi kita muda remaja ni. buat apa nak masam-masam. jadi macam aku. sentiasa happy. I'M-A-HAPPY-GO-LUCKY-BOY. peace yawww!!!!

No comments: